قسمت بویلر مجتمع مس خاتون آباد متشکل از واحدهای فنی و عملیاتی در خصوص تامین بخار آب با فشار بالا برای مصرف کننده های عملیاتی مربوطه می باشد که در بازه زمانی مختلف این مصارف متغیر هستند. این واحد با استفاده از بازیافت حرارت کوره درون یک سیکل بسته بخار آب، دمای خروجی گاز را کاهش داده و همزمان با بازیافت انرژی موجود، این انرژی را در قسمتهای مختلف فرآیند تولید کاتد مس استفاده می نماید. انتقال انرژی بازیافتی بصورت یک خط پر فشار بخار آب بوده و فشار خط تامین بخار این مجموعه بایستی در یک رنج متغیر با توجه به میزان مصرف پایین دست تامین شود که این وظیفه بر عهده یک سیستم ترکیبی مشتمل بر ولوو، کنترلر، پوزیشنر و رگولاتور می باشد. بدنه ولو وظیفه میزان عبور فلو و فشار، اکچویتور وظیفه باز و بست کردن ولو، کنترلر وظیفه میزان باز و بسته شدن ولو بر مبنای فشار خروجی و پوزیشنر وظیفه نشان دادن میزان عملکرد ولو را انجام می دهد.

وظیفه تامین بخار با فشار دلخواه در طراحی اولیه کارخانه بر عهده مجموعه مشابهی بوده است که طی گذر زمان و به دلیل گسترش و طرح توسعه کارخانه و افزایش مصرف کننده های این خط از عملکرد نقطه طراحی خارج شده بوده و جهت تامین و تطبیق با نیازهای تامین فشار جدید، اقدام به بازطراحی مطرح گردید. در طراحی اولیه فشار خط تقریبا نصف فشار کنونی بوده که ولو مورد نظر برای این میزان فشار طراحی شده بود ولی پس از طرح توسعه مجدد و افزایش فشار این خط به فشار جدید، سیستم کنترلی مذکور از لحاظ عملکرد قابلیت تامین فشار مورد نظر را نداشت و دچار اختلال گردیده و عملا سیستم کنترل بدون دخالت اپراتور غیر فعال بود و برای هر گونه افزایش مصرف نیازمند این بود که اپراتور شخصا اقدام به تنظیم دستی فشار خروجی نماید حتی برای جبران این نقصان در مواردی از خط بای پس استفاده می شده که استفاده از آن با توجه به حساسیت عملکرد و دسترسی سخت با مشکلات زیادی همراه بود.

تیم هیدرولیک و پنوماتیک شرکت کارمانیا تجهیز صنعت گواشیر ابتدا نسبت به بررسی اشکالات اقدام نمودند و به این نتیجه رسیدند که اکچویتور و کنترولر مربوط به ولو از نظر قدرت و توان پاسخگوی عملکرد ولو در فشار جدید نیست. زیرا با تغییر فشار نیاز به باز طراحی می باشد. فلذا کارشناسان فنی درخواست تامین مجموعه کنترلی با مشخصات جدید کرده و پس از تامین آن کالاها از سوی تیم بازرگانی اقدام به نصب گردید و خوشبختانه پس از تست موفق، مجموعه با ضمانت عملکرد و  گارانتی و خدمات پس از فروش تقدیم مشتری گردید.

امید است که با تلاش هماهنگ تیمهای بازرگانی و فنی این مجموعه، قدمی موثر در خدمت به صنعت کشور برداشته شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارمانیا تجهیز